Čínska strana prejavovala podľa neho o takýto projekt už dlhšie záujem, aktuálne sa dostáva do konkrétnejšej fázy. "Mali
by sme investorovi aj dať nejaké záruky štátu, že to bude strategická
investícia, ukázať mu priestory, kde by mohol investovať, a zaviazať sa
potom, že možno zmodernizujeme ten kúsok širokorozchodnej trate
z Čiernej nad Tisou do Košíc, respektíve na to územie, kde by sa ten
park vybudoval," povedal Kmeť.
S projektom by bol podľa neho spojený aj záväzok čínskej strany
presmerovať na takéto prekladisko časť vlakov smerujúcich do Európy. "Z Číny smeruje do Európy vyše 3000 vlakov ročne a Slovensko má z týchto vlakov len pol percenta," poukázal Kmeť s tým, že s tranzitom a prekládkou sú spojené aj poplatky. "Snažíme sa tú investíciu dotiahnuť do konca," dodal.
Ako možné miesto logistického parku podľa neho do úvahy prichádza
prekladisko pri Košiciach, kde sa končí širokorozchodná trať z východu,
ale počítať treba aj s inou záložnou lokalitou. Štátny tajomník aj
v tejto súvislosti navštívi v piatok (17. 7.) železničnú stanicu v
Čiernej nad Tisou, terminál kombinovanej dopravy Dobrá a Hanisku pri
Košiciach.